Mijn broek is met een paar bleekvlekken uit de was gekomen... Wat kan ik nu het beste doen?

Ik had een nieuwe broek gekocht en hooide die in de was maar kwam er met vlekken uit... Dus ik vroeg me nu af of ik m'n broek beter kan bleken of verven en zie je dan nog steeds vlekken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Kun je bleekwatervlekken oververven?
Gezien dat de vezel is beschadigd door het bleekwater, is het niet mogelijk door het verven de bleekwatervlekken te bedekken. Ze blijven altijd zichtbaar.
Als je de broek verft, zullen de bleekvlekken wel kleuren, maar minder dan de rest van je broek, dit wordt dus niet mooi.
Ook het bleken van je broek is geen optie, dit omdat dan alle vezels beschadigen en de broek snel uit elkaar zal vallen, ook de huidige vlekken in de broek zullen snel scheuren. Dus de beste optie is, neem je verlies, de broek is waardeloos geworden.