Hoe kun je "vergeling" uit een camper wegkrijgen?

Mijn ouders hebben al enkele jaren een camper.
Van de week brachten ze hem weg voor onderhoud en opeens viel het hen op dat de witte "muren" van de camper vergeeld waren, waarschijnlijk door invloed van de zon (zij roken geen van beiden en ook eventueel bezoek mag niet binnen roken).

Zijn er middelen om deze vergeling tegen te gaan/terug te draaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

vergeling kan ook komen van koken, ik zou eerst voorzichtig, in een slecht zichtbaar hoekje, eventjes ontvetter proberen.

vergeling door de zon, betekent in essentie dat het "materiaal" zelf veranderd is, er zit dus niks op, het zit er in, en dan moet je dus denken aan opschuren en schilderen, in die richting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't zit ook op plekken waar niet gekookt wordt, dus dat is het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een camper is een kleine, gesloten ruimte, dat vet gaat overal zitten, net als dat het in een keuken, ook boven de afzuigkap geraakt. probeer het eens, je weet nooit toch..
De wanden van de meeste campers waren / zijn afgewerkt met multiplex. Je vertelt niet of de wanden al eerder met een latex of papier behang zijn afgewerkt? Is dit het geval dan kunnen de inhoudsstoffen uit het hout / triplex door vocht kringen geven in de toplaag.
Waar en hoe is de camper gestald geweest de afgelopen winter?
Als bovenstaande speelt kan je de wanden het beste geheel afwerken met een goede synthetische muurverf die tevens de vlekken isoleert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't zijn kunststof wanden, niet afgewerkt met latex of muurbehang.
Camper heeft hele winter binnen gestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry C4th, maar dan zou ik het helaas niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was ik al bang voor.