Waarom gaan sommige wasknijpers stuk als je erin knijpt?

Eens in de zoveel tijd breekt er een wasknijper wanneer ik erin knijp. Het zijn de plastic knijpers die zo nu en dan falen. (Hout doet nooit aan deze vorm van werkweigering.)

Hun enige doel is geknepen worden en was klemmen, waarom worden ze zo gemaakt dat de spanning blijkbaar te groot wordt door het knijpen? Het gaat niet om oude wasknijpers, nieuwe doen het ook! En het zijn de middenklassers onder de knijpers, niet eens de goedkoopste rakkers.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Omdat je beter houten knijpers kunt kopen. Ik heb het zelf trouwens alleen met oude plastic exemplaren, en dat is dan omdat het materiaal vergaat.
kierkegaard47
9 jaar geleden
Veel producten worden zo gemaakt dat ze niet té lang meegaan, omdat je anders als fabrikant jezelf in de vingers snijdt. Wat moet je als je de hele markt van je 'onverwoestbare' knijpers hebt voorzien ? Dan koopt niemand meer je knijpers. Natuurlijk moet je ze ook weer niet te slecht maken, dan krijg je ook een slechte naam als fabrikant. Ik heb wel eens begrepen dat hetzelfde principe voor best veel zaken als bv. TV's e.d. opgaat: ze moeten niet té lang meegaan, een jaartje of 10, 15 is mooi genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wasknijpers worden niet machinaal in elkaar gezet, dat gebeurd(e) in gevangenissen en ook in de sociale werkplaatsen. Daar zitten mensen zonder technische opleiding wasknijpers in elkaar te bouwen, de ene kan dat wel, de andere wat minder goed en de volgende helemaal niet. Het is een slag, krijg je die niet te pakken dan lukt het je nooit een goede wasknijper in elkaar te zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
omdat het dan waarschijnlijk geen goede wasknijpers zijn.

Antwoorden (1)

Goedkoop plastic kan niet goed tegen het UV licht van de zon.
Het materiaal wordt langzaam ' afgebroken' daarmee wordt bedoeld, dat het plastic langzaam breekbaar wordt en zelfs uiteindelijk in stukjes kan uiteenvallen.
In beter plastic is een stof toegevoegd, waardoor het plastic wel UV bestendig is en dus veel langer mee gaat.