Microvezels worden door wasverzachter aangetast, bijv. campinghanddoeken.Is de ingebouwde wasverzachter in bepaalde wasmiddelen hetzelfde als gewone?

Microvezels maken het mogelijk met weinig schoonmaakmiddel en water schoon te maken.

Antwoord is fout.

Verschil tussen ingebouwde en aparte wasverzachter?

Tast ingebouwde wasverzachter de werking van microvezels aan net zoerg als aparte wasverzachter?

De werking van microvezel is niet gevraagd. Dat is bij mij bekend. Geen wasverzachter gebruiken is ook duidelijk en niet de vraag.

HET goede antwoord is: Beste Blij,

Als antwoord op uw beide mails:
Ook ingebouwde wasverzachter tast de werking van microvezels aan, net als wasmiddel met bleekmiddel erin. Het best kunt u de doeken met zo min mogelijk wasmiddel wassen voor langer behoud van de vezels.

Succes!

Met vriendelijke groet,
De Webredactie
www.ah.nl/huishouden

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

En waarom is dit fout dan?

Vanuit professioneel oogpunt kan ik alleen maar concluderen dat er niets beter schoon maakt dan microvezel. Maar als je het label goed leest staat er ook duidelijk dat je 'GEEN' wasverzachter moet gebruiken en 'NIET' in de droogtrommel moet stoppen...

Los van het feit dat ik überhaupt geen wasverzachter gebruik, maar enkel wasmiddelen die voor professioneel gebruik zijn bedoeld. Vind ik het een nogal ver gaande conclussie dat microvezel niet goed schoon maakt. Daarbij komt dat het goed uitspoelen met schoon water van de microvezeldoek in de meeste gevallen meer dan voldoende is...

Ik werk al 10 jaar met microvezeldoeken bij het professioneel schoonmaken. Ik heb veel merken voorbij zien komen. En vind de microvezeldoeken van Vileda veruit de beste kwaliteit prijsverhouding hebben. Dat deze niet voor de consument te krijgen zijn is iets waar ik niet van wakker lig. Hoewel die van de AH op dat gebied wel de beste zijn...

Gewoon goed uit spoelen met schoon water en waar nodig in de wasmachine. Maar dan per definitie zonder wasverzachter. Dit staat per definitie op het label en op de verpakking...

En voordat er iemand over valt: De microvezeldoeken van Vileda zijn inkoop met € 3,88 ver uit de duurste. Ditzelfde geldt met € 2,79 ook voor de microvezeldoeken van AH voor de consument. Maar dit zijn wel de beste...