muren schoonmaken, wat is de beste werkwijze, met stoom, zandstralen, met de kärcher of nog anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Zonder extra info:
Met een hogedruk reiniger. Eventueel een die werk met heet water, maar dat is meestal niet eens nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stoomapparaat kun je redelijk gemakkelijk het behang van de muur weken en zodoende de muur schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat voor muur het is (binnen of buitenmuur)
van welk materiaal het is gemaakt, en of je het schoon wil maken van de normale bevuiling, alg/mos of ander materiaal wat je wil verwijderen (oude verflaag, behang, graffiti etc)

hou oud is de muur (bv bij een oudere buitenmuur kan je met een hogedrukreiniger de voegen uit spuiten waardoor je opnieuw aan het mortelen kan slaan)

wat komt er weer op de muur (nieuw behang, een coating, verflaag) welke ondergrond tref je aan (een poreuze, vochtige/schimmel gevoelige muur etc.)

hieronder een link met meer informatie zodat je mogelijk een passende oplossing kan vinden