Ivoor kun je het beste met spiritus schoonmaken.
Ivoor schoonmaken
Wanneer het ivoor geel is geworden, maak je het nat met spiritus en zet je het vervolgens in de volle zon.
Je kunt ook proberen om het ivoor schoon te maken door te wrijven met zout en citroen. Gebruik hier dan geen water bij!
Dof geworden ivoor kun je weer glanzend krijgen door op te wrijven met koperpoetsmiddel.