Dat wordt lastig, inkt trekt namelijk een eindje in de huid en dan wordt het lastig om het eraf te krijgen. Het moet dan gewoon slijten. Met een dag of twee is het wel weg.

Je kunt nog proberen om met een vlekkenmiddel voor was in te smeren of te spuiten. Ossegalzeep, vanish enz. Als dat niet werkt, dan wachten tot het vanzelf weg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Inktvlekken dept u afwisselend met alcohol, wasbenzine, spiritus of terpentine. Daarna wassen volgens de wasvoorschriften.
U kunt de vlek ook indeppen met koffieroom of met karnemelk en daarna wassen met een biologisch wasmiddel.
Voor het oplossen van inktvlekken in kleding van bijv. vulpen of balpen, legt u het stukje textiel in een schaaltje met melk en laat dit een nacht staan. De melk “eet” als het ware de inkt op, daarna gewoon in het wasmachine wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste helpt schuurcréme of zeep met een korrel in (mensen die in den bouw werken of dergelijke gebruiken ze meestal , voelt grof aan maar beschadigt je handen niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Afspoelen met warm water
- Masseren met zeep
- Afspoelen met warm water
- Masseren met zeep
- Afspoelen met warm water
- Masseren met zeep
- Afspoelen met warm water
- Masseren met zeep
- Afspoelen met warm water
- Masseren met zeep

blijven herhalen, het wordt steeds vager totdat het volledig verdwenen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het met tandpasta. Dit heeft ook een licht schurende werking.

Dus insmeren met tandpasta, en daarna met een borstel er over.

Of probeer het met een schuursponsje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stempelinkt kun je niet verwijderen. Je krijgt het weg door chloor op je handen te doen. Het voelt een beetje warm aan, je ziet de kleurstof verbleken en dan was je gauw je handen. Wel oppassen met je kleren en naspoelen met azijn om de geur van chloor weg te krijgen.