Hoe krijg ik geverfde gipsplaat wand schoon ????

Ik heb op een geverfde gipsplaat wand vleken die ik er niet af krijg .
Heb het met een vochtig doekje geprobeerd maar dat wil niet en als te hard druk veeg ik de verf eraf.
Heb het ook met ammoniak geprobeerd maar dit wil ook niet .
Hoe krijg ik dit weer schoon zonder het te opnieuw moeten verven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Probeer het met een microvezel doek, geen wasmiddel gebruiken eventueel wat warmwater of stoom.
Let op dat de gipsplaat niet verzadigt raakt met water.
Laat alles drogen en probeer het eventueel nog een keer!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste kuismiddel voor moeilijke ( huiselijke ) zaken is voor mij.... billendoekjes voor kleine kindjes. ( pampers of zo )
Er zijn ook van die 'mstr proper' doekjes met citroen of zo,... die werken ook erg goed.

Je kan het proberen, zelf heb ik geen gipsplaat om het te testen.

En natuurlijk hangt veel af van 'welke vlekken' het zijn.
Voor verfvlekken kan je ook eens white spirit proberen, of disolvent. Maar wat dat met je onderlaag doet weet ik natuurlijk niet.