Waarmee krijg je aanslag op kunststof deuren weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Probeer het eens met een scheut huishoudazijn in een emmer lauwwarm water.
Als dat niet helpt kun je ook een beetje huishoudazijn op een doekje doen en dan proberen de aanslag weg te poetsen. Daarna nog even op met een schone doek en water schoonmaken.
En je kunt het ook met Dasty ontvetter proberen. Die is alleen te koop bij Wibra en kost rond de 2 euro. Je moet de gele fles nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hiervoor zijn speciale onderhoudsmiddelen te koop. Deze tasten het oppervlak van je deur niet aan hetgeen bij de standaard in de winkel verkrijgbare middelen niet altijd gegarandeerd is. Deze zijn te krijgen bij de kunststof kozijnenleveranciers of bijvoorbeeld Burghouwt. Let wel op dat je de goede soort neemt. Er wordt onderscheidt gemaakt tussen het traditionele kunststof en Renolit, de zgn houtnerf structuur.

Toegevoegd na 1 dag:
Met name Renolit is erg gevoelig voor allerlei middeltje. Mocht je een dergelijke deur hebben ga dan niet aan het experimenteren met "standaard" middelen uit de supermarkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
St Marc verfreiniger, verkrijgbaar in oa bouwmarkten. Een dopje mengen met een emmer warm water. Ik heb deze tip gekregen van een aannemer voor vergeelde kunststof deuren en kozijnen. Werkte bij mij prima!