hoe krijg ik wasmachinevuil uit mijn kleding?

We halen onze witte was en de wasmachine en deze zit vol met zwarte en bruine vegen. Na even googlen vermoeden we dat wasmachine schoongemaakt moet worden maar hoe krijg ik die vegen uit mijn kleding?

Toegevoegd na 6 dagen:
Mijn moeder kwam met de tip van vennish vlekkenspray en mijn schoonmoeder adviserde om ook vennish poeder erbij te doen. Deze tip heeft redelijk goed geholpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Kookwas doen met deze kleding, dan zijn zowel machine en kleding weer schoon als het goed is.
Geen wasverzachter gebruiken maar azijn.
Anders heb je spul van oxy action, vlekkenverwijderaar, dat is ook goed spul.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kans is klein dat je die vlekken eruit krijgt.
Probeer het inderdaad op een kookwas programma (lang programma op 60 of 90 graden). Verder je wasmachine filters goed schoonhouden, en de trommel op een lang programma 90 graden LEEG laten draaien met enkel bleekwater. Dit reinigt, en dit zal je geregeld moeten herhalen. Verkomt ook muffe geurtjes!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ goede vraag heb ik ook last van. In mijn zwarte pantalon :-S op kookwas gaat niet met die broek. Ik ga je vraag volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En vooral eerst die rubberrand goed schoonmaken aan de binnenkant, daar zit heel vaak vieze drab. Filter goed reinigen. Dan een volledig wasprogramma op 90 graden met azijn en vervolgens je was opnieuw wassen op hoge temperatuur. Vlekken eventueel eerst voor behandelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In het vervolg kun je nu en d an wat Calgon aan je was toevoegen. Die vegen worden nl. door kalkresten veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarvoor gebruik ik juist azijn ipv wasverzachter. Gaat dit gewoon samen met calgon of is dit een overkill?

Antwoorden (1)

Als het witte kleding is, met een witwasmiddel en 2 handjes soda toevoegen en wassen maar!
Bonte kleding in een emmer met ruim bontwasmiddel.een nacht laten weken en daarna gewoon wassen, maar geen soda toevoegen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Voortaan bij elke witwas een handje soda toevoegen en je wasmachine en slangen blijven schoon!