Hoelang blijven stoffen (tule en satijn) goed? Daarmee bedoel ik, hoelang blijven ze de kleur die ze horen te zijn??

En als ze toch verkleuren, hoe makkelijk is het dan schoon te maken? Ik heb het dan wel over 20 meter tule op een soort rol.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Gewon niet in het volle zonlicht opbergen, dan blijft het wel tientallen jaren goed. Desnoods verpakt in papier.
Mocht er toch verkleuring optreden, dan is dat alleen in het deel (buitenkant, randen !) dat in contact komt met (zon)licht.

Eenmaal verkleurd is er niks meer aan te doen ; de originele kleur krijg je dan niet meer terug. Beter goed opbergen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
juist, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dus als de stoffen in zo'n stoffen ''tas'' zitten en daaromheen plastic, blijft het heel lang goed? Zelfs tientallen jaren :O ?? :D zou heel mooi zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, zonlicht is eigenlijk de enige vijand van kunststof ; motten en muizen lusten het niet, dus lichtdicht is prima.