Hoeveel Bar moet een stoomreiniger hebben?

Hoeveel Bar moet een (steel)stoomreiniger hebben wil die echt tot zijn recht komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Stoomreiniger op wielen

Heb je een groot vloeroppervlak, en wil je de stoomreiniger inzetten voor verschillende klussen, dan zijn eigenlijk alleen deze grotere modellen voorzien van wieltjes geschikt. Deze apparaten hebben een grotere tankinhoud, meer vermogen en een hogere druk dan de andere modellen. Je kunt deze reinigers langere tijd achter elkaar gebruiken. Het vermogen van deze stoomreinigers ligt tussen de 1600 en 2400 watt, en ze hebben over het algemeen een druk boven de 4.0 bar.
ps:Met bar wordt de druk aangegeven. Sommige apparaten hebben maar een druk van 1.5 of 2.0 bar, dit is echt te weinig als je met stoom wilt werken.
fremar