Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik zilveren oorstekers met steentjes weer schoon?

Mijn favoriete paar zilveren oorstekers heeft last van aanslag achter het steentje en dus blinkt het niet meer zo mooi helder. Dit paar heeft nl. steentjes die vastgehouden worden door fijne haakjes, maar daarachter krijg ik ze dus niet meer schoon.

Het volgende heb ik reeds geprobeerd, zonder succes:

- Koken in water met een scheutje azijn
- Inwikkelen in zilverfolie en een nachtje laten staan in soda met water.
- In een glaasje cola gezet.

Allemaal huis-tuin-en-keukenremedies dus.

Iemand enige tips die wel kunnen werken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal worden dit soort steentjes dof,je kunt het proberen om het even in een kopje met warm water en een scheutje afwasmiddel laten weken en erna met een oude tandenborstel proberen om het een beetje schoon te maken tussen de steentjes en de zetting.

Helpt dit niet dan volgt er een ouderwets middeltje waarmee je sieraden als nieuw eruit zien.

Neem wat krijtpoeder,doe daar een scheutje spiritus bij zodat het een papje wordt.
Neem dan een oude tandenborstel en dep de sieraden met het papje in.
Laat dit dan gewoon een nachtje zo liggen en borstel de volgende ochtend het opgedroogde papje goed van je sieraden af,spoel het daarna nog even onder de kraan af zodat alle resten goed weg zijn.[vergeet niet de afvoerdop in het putje te doen als je je sieraden onder de kraan afspoelt]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding