Er zit kaarsvet in mijn zippo en nu werkt hij niet goed meer, hoe los ik dit op?

Ik heb mijn zippo afgelopen week gekocht, werkte prima tot nu toe, gisteravond ben ik uitgegaan en probeerde ik een kaarsje ermee aan te steken. Er sprong wat kaarsvet uit, en er was ook wat in mijn zippo gekomen. Het is nu heelk lastig hem aan te krijgen, voorheen met 1 keer draaien aan het wiel en nu moet ik meerdere keren draaien. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

in de vriezer leggen en een uur later kan je het vet eraf/uit kloppen of vegen, evt met een tandenborstel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet de fohn erop zodat het kaarsvet weer zacht wordt en verwijder het zachte kaarsvet dan met keukenrol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het niet al te veel is kan je het ook proberen met een andere aansteker, als je dan de vlam bij je zippo houdt, smelt het vet, wel je zippo even op zn kop houden, anders loopt het gesmolten kaarsvet alsnog je zippo in. En daarna goed afdeppen met een keukenrol papiertje of wc papier. Wel zorgen dat je zippo niet brandt als je dat doet natuurlijk! Keukenrol absorbeert het kaarsvet, werkt t nog niet, gewoon nog een paar keer doen. Succes ermee.