Kunnen polyester gordijnen geverfd worden?

Ik heb spierwitte polyester gordijnen besteld, maar achteraf had ik liever gebroken wit gehad (RAL 9010). Kan ik deze gordijnen verven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ral 910 ligt heel dicht tegen spierwit aan. bedoel je niet Ral 9001, crème wit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt. Het scheelt ook niet veel, maar ik bedoel echt spierwit en ral 9010. Ik dacht ook dat het wel mooi zou zijn. Maar wit is wel heeel wit.
liveisgreat
10 jaar geleden
het is misschien raar, maar mijn grootmoeder heeft eens witte kunststof gordijnen in thee "gedoopt" en dan waren deze gebroken wit. uiteraard blijft deze kleur niet, ze moest dit telkens na het wassen herhalen. ik heb het even opgezocht en een link gevonden met "oma weet raad".... Het 9de tipje (van een zekere "Joke") heeft het over groene thee om gordijnen crèmekleurig te maken, maar mijn grootmoeder nam gewoon "zwarte" thee....
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Vitrage

Het beste antwoord

Met Dylon zal het niet lukken, tenzij de stof gemengd is met katoen, dan lukt het wel, maar valt de kleur lichter uit, dan bij geheel katoenen stoffen. Er is nog een andere mogelijkheid Procion. Het hangt van de structuur van de vezel af hoe goed de kleur zal pakken. Synthetische stoffen als polyester en acryl zijn lastig te verven.
Ook hiermee zal het dus niet, of moeilijk lukken.
Neem eens contact met Dylon op om te vragen naar de mogelijkheden.
http://www.dylon.nl/contact.html
Informatie over hoe je contact opneemt met Procion kan ik helaas niet vinden, misschien lukt dat via zijdelings.
Succes (al vrees ik dat het niet gaat lukken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel!