Hoe kan het dat mijn beddengoed een grote homp wordt in de wasmachine?

Ik heb het maar bij een type beddengoed. Bij andere setjes beddengoed gebeurt dit niet. De wasmachine raakt uit balans bij het centrifugeren en stuitert de hele kamer door ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Probeer eens verschillende wasprogramma's en centrifugeer eens op een lager toerental. Kijk eens of er een extra functie op zit die "veredelen" (losgooien van het net gewassen en gecentrifugeerde wasgoed) heet. probeer de machine niet te overladen, maar is het een idee om er eens meer dingen bij te doen? Soms willen de verschillende materialen elkaar weleens losgooien. Je kunt ook proberen de dekbedhoes dicht te knopen. Dan kan daar niks in gaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit komt door de snelheid van de wasmachine. Hierdoor wordt alles in elkaar gezogen en dan gaat allen in het beddengoed zitten. Hoe je hier afkomt weet ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom gebeurt het dan niet bij die andere setjes beddengoed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste is om beddengoed zo losjes mogelijk te draperen en ook zo min mogelijk tegelijk in de machine.
Mijn machine heeft een grote trommel en draaid voor het wassen eerst een paar keer rond om de was " uit elkaar te halen". Heel handig!
Maak met een groot elastiek de opening van je dekbedhoes dicht.
Zo kan alles er niet in draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik dit probleem altijd in de wasdroger: alle was gaat in de dekbedovertrekken zitten.
Om dit te voorkomen, pak ik de punten van het dekbedovertrek aan de kant waar de opening zit, en maak hiermee een knoop in, zodat de opening dicht zit.