hoe verwijder ik kohlpotlood uit kleding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(als grapje) Met een kohlgum!

Antwoorden (1)

Foundation, mascara, lipgloss, lipstick, oogpotlood en dat soort vettige producten zijn erg lastig uit kleding te krijgen. Je krijgt het er sowieso niet uit met alleen water. Dit komt omdat er in deze producten een vet bestanddeel zit.

Allereerst kun je de vlek proberen te verwijderen met make-up remover. Kies dan het liefste voor een variant zonder oliebasis. Je kan dit op een watje doen of op een doekje en dan zachtjes over de vlek wrijven. Lukt dat niet? Probeer dan een schuimend product zoals zeep, shampoo of afwasmiddel. Je kan ook voor een vlekkenmiddel gaan, denk er wel aan dat dit vrij agressief spul is dus als je kleding teer is gebruik dan een milde shampoo. Breng het op de vlek aan en doe een beetje water op een spons of op een doekje en probeer zo de vlek te verwijderen. Herhaal indien nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Afwasmiddel is hier heel geschikt voor.