Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik stof van boeken?

Ik ben heel lui geweest in het afstoffen van mijn boeken en nu zit er veel stof op. Als ik hierover heen ga met een vochtige doek klont de stof samen en maak ik het papier nat. Ik wil de boeken graag mooi maken. Is er een handige manier om het stof te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Met de stofzuiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blaas er eerst overheen met een föhn, dan blaas je de meeste stof al weg, vervolgens ga je met de stofzuiger, met aan de pijp een zacht borsteltje over de boeken. Zuig ook nadat je daar mee klaar bent, de hele kamer, omdat de föhn het stof door de kamer heeft verspreid, welke, als je niet de hele kamer stofzuigt, weer neerdaalt op de boeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook handig zijn dan de boeken van de plank te halen en de plank af te doen. Anders blijft het stof daar weer op liggen. Dat doe ik tenminste ook meteen erbij als ik de boeken afstof. Het is wel een rot werk, maar wel nodig. Een keer per jaar of zo.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding