met jif.
of met cilet bang
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als zoals men zegt "het weer erin zit" zou ik me de moeite besparen. Of je kunststof van bijvoorbeeld je tuinmeubilair dan vergeeld of vergrauwd is... er is niets meer aan te doen.

Ja hooguit dit: verven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan het gaan verven natuurlijk, maar als het om iets als tuinmeubulair gaat is de kans groot dat als het al vergeeld/grauw is, er ook al een verzwakking van het materiaal op is getreden. Dit omdat onder invloed van UV licht het plastic steeds verder uithard en daardoor ook breekbaarder wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn voldoende kunststof reinigers in de handel. Gamma, Praxis, Hubo (noem maar op) Hebben allemaal een zogenoemde tuinmeubelwitter. Dit kost je wel even wat tijd aan poetsen, maar het resultaat is z.g.a.n.

Wanneer het gaat om kunststof kozijnen dan zou ik dit door een plaatselijk schoonmaakbedrijf laten uitbesteden. Hier hangt uiteraard een prijskaartje aan, maar het is bijna onbegonnen werk om dit zelf te doen. Het waarom de prijs van kunststofreinigen door een schoonmaakbedrijf zo duur is, is omdat de professionele kunststofreinigers variëren tussen de 20 en 80 euro per liter. Hiernaast is kunststofreinigen behoorlijk arbeidsintensief...

Het reinigen van kunststof kozijnen kun je van te voren eenvoudig uitrekenen. Als je dit laat uitbesteden dan kun je uitgaan van zo'n 25 euro per kozijn...

Mensen die zeggen dat kunststof niet te reinigen is, zullen waarschijnlijk ook zeggen dat tapijtreiniging weggegooit geld is. Ze moesten eens weten wat de schoonmaakbranche allemaal schoon krijgt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het ergste geval: even met een witte spuitbus eroverheen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zult er een laag af moeten krabben, of eventueel het vergelingsproces om moeten draaien (bleken). Als het om tuinmeubilair gaat, kun je het maar beter laten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een groot voordeel van kunststoffen is het gemak waarmee het zich in meubelen met bijzondere vormen laat verwerken. Bovendien is kunststof over het algemeen minder gevoelig voor vocht en verkleuring en makkelijk schoon te houden. Daar staat tegenover dat kunststof meestal slecht tegen hitte bestand is. Dof worden van kunststof dat ontstaat door de inwerking van te grote hitte -de zon-, valt nauwelijks onzichtbaar weg te werken.

Sommige kunststoffen zijn gevoelig voor bepaalde schoonmaakmiddelen die oplosmiddelen bevatten. Deze schoonmaakmiddelen kunnen kunststoffen oplossen. Probeer dus voordat je een vlek wilt verwijderen, het schoonmaakmiddel op een onopvallende plek uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De schoonmaakmiddelen die kunststof oplossen zijn alleen maar bij producenten van chemicaliën te krijgen. En zijn verschrikkelijk duur. De kans dat de consument hier mee werkt is net zo groot als dat 07-04-09 een zaterdag is...