Hoe krijg ik mijn wc weer glanzend?

Mijn dochter heeft boulimia waardoor de wc na een aantal jaar erg dof is geworden. Ik vind dit niet mooi en wil graag de wc weer glanzend, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Is haar boulimia al wat beter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eerst even wachten met het kopen van een nieuwe pot, en wachten tot uw dochter van deze ziekte af komt. En dan een nieuwe pot aanschaffen :)

Antwoorden (3)

Maagzuur bevat zoutzuur. Dat tast op den duur het glazuur van de pot aan.
Dat is niet meer glad te krijgen. Een nieuwe pot is dan de enige optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Dit is voor zover ik weet de beste optie, een nieuwe pot kopen.
Reddie
10 jaar geleden
+ Eens
burgos
10 jaar geleden
Nogmaals eens +
Hallo, Dit komt doordat er verschillende zuren in je uitwerpsels zitten en die tasten de buitenste laag van je wc pot aan. Dat is dus ook de laag die de glans bezorgt. Dit kan je oplossen door de wc pot af te sluiten en het water er uit te halen. Dan de pot goed te schuren met schuurpapier of iets anders. Dan koop je een pot glans wit verf of zo ik weet ook niet precies wat voor verf. Daarmee verf je de pot en je zet hem weer terug en sluit hem aan. Natuurlijk wel als de verf is gedroogd! Dat is het, maar ik denk dat je dit smerige klusje beter kan overslaan en een nieuwe pot te kopen. Of je went er gewoon even aan dat je pot niet meer glanst. Dat is het goedkoopst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
•Een wc pot is gemakkelijk schoon te maken door een halve fles azijn in de pot te doen. Laat dit een avond staan en je hoeft de volgende dag alleen nog maar even licht met de borstel door de pot
•Kalk in de wc pot is ook goed te verwijderen door een halve fles azijn in de pot te laten staan. Na een avond weken kan je de kalk de volgende dag met de borstel eraf boenen
•Je kunt kalk ook verwijderen door in plaats van een halve fles azijn, een fles cola in de pot te doen. Dit even een nacht laten weken en de volgende dag na borstelen met de wc borstel
•Een tablet om kunstgebitten te reinigen, of een vaatwastablet werkt ook uitstekend bij kalkaanslag in de wc pot. Laat dit een nacht staan en de volgende dag is de aanslag van de pot verdwenen
•Erg vuile plekken in de wc pot kan je verwijderen door ze te behandelen met een mengsel van borax en citroensap. Laat dit even intrekken en borstel daarna de vieze plekken weg borstelen
•Als er zwarte aanlag in de wc pot zit, kan je deze gemakkelijk verwijderen door er kokend water over te gieten. Daarna op de gebruikelijke wijze schoonmaken

Bronnen: ■poetsadvies.nl/schoonmaken/toilet

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit antwoord wordt geadvisserd door mijn antwoord !

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/toiletpot-1/