plastic gereedschap op verwarmingselement gevallen. iemand een oplossing? Miele G 450 GC

Hallo,

Ik heb een miele 450 gs vaatwasser. Er is een plastic gereedschap tijdens het draaien naar beneden gevallen, op het verwarmingselement. Dit is tussen de 2 buizen vast gaan smelten. Met als gevolg dat het nu erg vast gesmolten zit.

Weet iemand een manier om dit voorzichtig los te krijgen? Ik ben er namelijk bang voor dat als ik te hard trek, dat ik alles kapot trek.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het restant verwijderen is gelukt met aceton

Het beste antwoord

Aceton proberen maar wel alleen als verwarmingselement koud is ivm. Brandgevaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of thinner als die buizen zelf tenminste niet van plastic zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je het beste kan proberen met een gereedschap fohn, het plastic proberen warm te maken en los wrikken. Wel zou ik ontzettend uitkijken, want de fohn die ik bedoel, wordt echt gloeiend heet en kan je je handen aan verbranden. Ik bedoel dus geen haar fohn.
Als het plastic dan warm wordt, dan kun je het misschien ombuigen en komt het los zonder iets stuk te maken.

Hoop dat het werkt.
Sccs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt. Wat voor soort fohn is dit dan? Zou het misschien ook kunnen werken als ik het zelfde proces nog een keer bewust herhaal. Dus de vaatwasser een keer aanzetten?
paulus811
11 jaar geleden
Ik denk dat Daizy een verfbrander bedoelt. Maar kijk daarmee uit, want je trekt dan weliswaar niks kapot, maar er kan wel bekabeling verbranden en kortsluiting veroorzaken. Ook kan het plastic zo smelten dat het nog verder je machine inloopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het plastic onderdeel is los, nadat ik hetzelfde programma opnieuw gedraaid heb. Maar nu heb ik het probleem dat er een soort van brandplekken op het verwarmingselement zitten. Iemand een idee hoe je die kunt verwijderen? Alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat we niet dezelfde vaatwasser hebben, maar toch een een kijkje genomen in mijn eigen vaatwasser... Ik kan mijn verwarmingselement niet zien... Ik vind het daarom zo raar dat er iets op het verwarmingselement is gevallen. Maar goed, niet iedere vaatwasser is hetzelfde uiteraard. Ik weet niet hoe je een brandplek kan schoonmaken. Ik heb geen idee of je een schuurspons over zoiets heen mag halen. Anders kun je nog altijd een staalborstel proberen.
MAAR IK HEB ER GEEN VERSTAND VAN. Hoop dat een ander nog met een oplossing kan komen. Ben wel blij dat het plastic ertussenuit is.
:D