plastic gereedschap op verwarmingselement gevallen. iemand een oplossing? Miele G 450 GC

Hallo,

Ik heb een miele 450 gs vaatwasser. Er is een plastic gereedschap tijdens het draaien naar beneden gevallen, op het verwarmingselement. Dit is tussen de 2 buizen vast gaan smelten. Met als gevolg dat het nu erg vast gesmolten zit.

Weet iemand een manier om dit voorzichtig los te krijgen? Ik ben er namelijk bang voor dat als ik te hard trek, dat ik alles kapot trek.

Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aceton proberen maar wel alleen als verwarmingselement koud is ivm. Brandgevaar. Toegevoegd na 3 minuten: Of thinner als die buizen zelf tenminste niet van plastic zijn.

Ik denk dat je het beste kan proberen met een gereedschap fohn, het plastic proberen warm te maken en los wrikken. Wel zou ik ontzettend uitkijken, want de fohn die ik bedoel, wordt echt gloeiend heet en kan je je handen aan verbranden. Ik bedoel dus geen haar fohn. Als het plastic dan warm wordt, dan kun je het misschien ombuigen en komt het los zonder iets stuk te maken. Hoop dat het werkt. Sccs.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100