Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gisteren kwam mijn was uit de machine met een rioollucht, ik krijg de lucht niet meer uit mijn kleding. Iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb de trommel al 2 keer het heetste programma laten draaien en daarna mijn kleding nog 2 keer gewassen maar de lucht gaat niet uit mijn kleding. De wasmachine zelf lijkt niet (meer) te stinken. Geen idee hoe dit komt en hoe ik de lucht er weer uit krijg...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
753

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Vermoedelijk vetluis. Kan met name ontstaan als te weinig het heetste programma wordt gedraaid. Het is een soort bacterie.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ @Computoon, dat is het, te weinig het heetste programma gebruiken en/of vochtig wasgoed te lang in een dichte trommel.
Vooral bij ondergoed en lakens. Daarom staat in het wasvoorschrift van ondergoed tegenwoordig: wassen bij 90 graden.
Dat komt door de combinatie vloeibaar wasmiddel en wassen op een lage temperatuur. Je kunt dit voorkomen door iedere 2 weken je wasmachine op de heetste stand leeg te laten draaien met in de trommel 1 vaatwasmachinetablet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De combinatie vloeibaar wasmiddel en wassen op lage temperaturen heeft hier niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vloeibaar wasmiddel is vettig, dat lost niet op op een lauwe temperatuur. Waardoor het gaat kleven in de leidingen. Dat vette spul trekt geurtjes en viezigheid aan, waardoor er een nare geur ontstaat, die geur wordt afgegeven aan het wasgoed.
Waarschijnlijk heeft je was een tijdje nat in de wasmachine gelegen. Dan ontstaat er vetluis en dan gaat de boel stinken. Heb je de schone was al een tijdje in de buitenlucht gehangen? Anders een keer een luchtje toevoegen van bijv. wasverzachter en de was nog een keer draaien.
Het is goed dat je de wasmachine op de heetste temperatuur hebt laten draaien want dit doodt de vetluis en verdwijnt de vieze lucht zoals je hebt gemerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mevrouwvandeberg, + inderdaad, vaak worden gebruikte, vochtige handdoeken en theedoeken al in de wasmachine gelegd. Ook kleding na transpiratie. De kreet van de wasmiddelenfabrikanten: op 30 graden wel goed schoon is misleidend. Men wist het in 2011 al. http://www.faqt.nl/tech/wordt-was-op-30-graden-wel-schoon/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding