hoe kan ik een 'hard' katoenen dekbedhoes zachter maken?

ik heb een katoenen dekbedhoes dat ook na een paar keer wassen niet zacht/soepel wordt. weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Altijd wassen voor het eerste gebruik met een flinke scheut azijn,gebruik wasverzachter en het zal al wat minder stug zijn
Ik heb veel katoen van Ikeaen vooral het bedrukte katoen blijft wat langer stug maar het komt goed na een aantal keer wassen
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een droogtrommel hebt, was je hem eerst en daarna droog je hem in de trommel. Hoe vaker je dit doet, hoe soepeler hij wordt, ook strijken na drogen zorgt dat het overtrek minder stug wordt. Heb je geen droogtrommel, vraag dan aan iemand die er wel 1 heeft, of je hem daarin mag drogen.