Hoe krijg ik kussens netjes uit de was?

Het kussen raakt altijd in het ongerede in de kussenhoes.
Kan ik bijvoorbeeld metalen knijpertjes op de hoeken zetten, of zijn er andere oplossingen?
Opentornen en weer dichtnaaien is geen optie.

Rieneke1
10 jaar geleden
1.8K
Amadea
10 jaar geleden
Van welke materialen is het kussen samengesteld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Metaal lijkt me niet fijn voor je machine (deur rubber) Ik dacht aan zoiets:
http://www.sockstar.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de droger met tennisballen en niet teveel andere was

Het beste antwoord

Sommige kussens bevatten een vulling die niet geschikt is om te wassen, ze gaan klitten en vormen daardoor ballen in je kussen. Je kunt proberen de kussens te wassen samen met 2 tennisballen in de wasmachine, dan wordt de vulling losgeklopt. Dit werkt helaas niet altijd, maar is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Sorry, niet goed uitgelegd.
Het gaat om een kussen in een kussenhoes, geen losse vulling dus.
Na wassen krijg ik de hoeken niet meer goed in elkaar.
Ik zit te denken over metalen knijpertjes om de hoeken vast te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je had het prima uitgelegd, dat is wat ik bedoel. Het hele kussen in de wasmachine en daar 2 tennisballen mee mee wassen.
Als je de vulling in de hoeken vast wil zetten, dan kan dat met knijpertjes, maar die kunnen losgaan in de wasmachine. Beter kun je dan de vulling in de hoeken vastzetten met een rijgsteek, dit is weer makkelijk te verwijderen na het wassen.