Hoe kan ik het kalk van de filter van een kraandop verwijderen?

Ik wil de filter ontkalken, is er voor ontkalking een vloeistof, waarin ik de filter kan laten "ontkalken"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Leg de filter gewoon een poosje in een bakje azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. eenvoudig middeltje maar werkt perfekt.
Ontkalker voor een koffiezetapparaat of inderdaad azijn, maar dan wel werkazijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoonmakzijn, de goedkoopste is al goed genoeg, even in laten weken, afspoelen en klaar is de klus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat het "filter" het 'netje' is, dat in de kraan zit? Die kun je eruit halen, door de tip van de kraan los te draaien. Dit moet je voorzichtig met een tang doen, evt. een stuk tape erop plakken.

Daarna kun je de losse onderdelen weken in azijn voor het ontkalken.

Nadien kun je alles weer in elkaar schroeven.