Hoe maak ik mijn plastic ikea meubeltjes uit de tuin weer mooi?

ik heb van vrienden een mammut tafeltje met twee stoeltjes gekregen voor de kinderen, ben er erg blij mee, ze hebben alleen buiten gestaan bij hen en nu zijn ze niet meer zo mooi:(
(nogmaals, ik ben er heel blij en dankbaar om, maar stel dat er iets aan te doen is...... bij mij staan ze binnen)
is er iets (liefst zo goedkoop mogelijk....ook hier crisis...) wat ik kan doen om ze weer mooi/ mooier te krijgen?

Toegevoegd na 35 seconden:
sopje met soda heb ik al geprobeerd

Toegevoegd na 27 minuten:
het gaat niet zozeer om vuil alswel om de beschadiging die weer en wind achterlaten zodat het eens zo mooie kleurtje vaal en aangetast is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

In de bronvermelding een link naar het schoonmaken van kunststof tuinmeubelen. Die van jou zijn natuurlijk geen tuinmeubels, maar hebben wel dezelfde omstandigheden gehad.
Heet sopje met allesreiniger zou het moeten doen. Geen hogedrukspuit of schuurmiddel. Dat beschadigt de meubels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder staat er op de site: "Krijg je de kunststof niet zuiver met een gewoon sopje, dan kan je je toevlucht zoeken in speciale kunststofreinigers of zogenaamde -vernieuwers."

Toegevoegd na 29 minuten:
Bijvoorbeeld van HG, zie bron 2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi hoi, thanks voor je antwoord.
heb net zelf nog even toegevoegd dat het niet zozeer om reinigen gaat maar om het aangetaste weer mooi te krijgen. wat voor vernieuwers zijn dat precies, weet je dat? kon het bij je link niet vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee die dingen zijn verkleurd en beschadigd door weer en wind, je ziet ze vaak genoeg buiten staan, ik denk dat als het dat is je er weinig aan kunt doen (tenzij verf zou helpen maar dan moet je wel navraag doen over de onderlaag).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, ja tegen het aantasten zal je inderdaad weinig kunnen doen. Misschien een hoesje er omheen naaien of, zoals Pelle zegt, proberen te verven. En anders buiten laten staan. Leuk tafeltje voor de kleintjes als je buiten eet?
Ik weet niet wat voor vernieuwers, helaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aanvulling: zie antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hg moet je niet gebruiken, Dit bijt de beschermlaag weg!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De link naar het HG-product is een hersteller, geen schoonmaakmiddel. Je moet inderdaad niet het schoonmaakmiddel gebruiken, dat is te agressief. Maar een hersteller is een middel dat je op de meubels smeert en dat wrijf je er in met een zachte doek. Het werkt als een laklaagje.