Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een stoomreiniger (met stofzuigfunctie) geschikt voor ruwe leisteen?

Sinds kort hebben wij een, nogal ruwe, vloer van leisteen. Ik denk er over hiervoor een stoomreiniger met stofzuigfunctie aan te schaffen. Omdat deze apparaten nogal duur zijn zou ik graag, voor tot aanschaf over te gaan willen weten of dit geschikt is voor een ruwe vloer. Nog even ter verduidelijking; de vloer is zo ruw dat wanneer ik er met een dweilstok overheen ga niet alles nat wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U heeft een mooie maar bewerkelijke vloer gekozen. In de porieen van de leisteen zal zich mettertijd vuil vast zetten wat u met een stoomreiniger niet meer kan verwijderen. Preventie is hier geboden.

Voor bescherming tegen indringing van vocht en vuil is het raadzaam leisteen te impregneren. In de vakhandel ( geen bouwmarkten !! ) zijn goede middelen voorhanden. Let op ! dat u het juiste middel voor uw soort leisteen gebruikt. U dient voor het impregneren eerst de leisteen grondig te reinigen met een speciale reiniger. Uit ervaring kunt u voor informatie en producten terecht bij stone international te venray. Ik heb het bedrijf als zeer deskundig ervaren. Hun tel.nr 0478-568055 . Nogmaals , laat u eerst goed informeren . Een mooie vloer is een sieraad in uw huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding