Waarom verdwijnen er altijd sokken in de wasmachine?

Hoe kan het dat ik regelmatig van de 2 sokken er maar 1 terugvind,terwijl ik de ander niet meer kan vinden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

het kan dat als je het tegelijk met een trui, kussensloop e.d. wast, de sokken tijdens het draaien erin komen en dan later ergens in je kast eruit vallen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ze spoelen weg via de kleine gaatjes in de wastrommel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens een yahoo answers is door statistieken aangetoond dat een groot deel blijft hangen aan andere kleding en op die manier een tijd (soms weken) lang niet te vinden zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de wasmachine weet ik het niet zeker, vroeger had ik echter een losse centrifuge voor het drogen van de was. Daar bleek bij mij de mogelijkheid in te bestaan dat er kleine voorwerpen, zoals sokken naast de trommel terechtkwamen, die waren dan vrijwel niet meer te verwijderen en kwamen ook in het mechanische gedeelte terecht van de machine. Misschien dat bij sommige wasmachines zoiets ook mogelijk is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een sok is klein en door de draaiende werking van de trommel worden sokken naar de buitenkant geduwd en verdwijnen dus via de gleuf die nog aan de voorkant zit naar onderen. Oplossing: sokken in een wasnetje doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een wasmachine kan je geen sokken verliezen. Waar zouden ze dan moeten zijn? Door de zeef is onmogelijk. Tijdens het wassen er uit vallen kan niet. Het is net zo iets als de hamer waar je mee aan het werk ben, er in eens niet meer is, kan gewoon niet. Hij is er nog wel , maar doordat we hem niet zo gauw kunnen vinden ,kijken we er gewoon over heen. Zo ook de sokken. Neen niet weer he, alweer een sok weg! We kijken en kijken wel, maar kijken door onze irritatie niet echt goed, dan hadden we heus wel gezien dat hij in een onderbroek zat. Dus eerst even logisch denken,dan even rustig zoeken en ja hoor daar is de sok.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk heel helder en logisch wat je hier zegt (vandaar ook dat duimpje). Toch kon wat ik in mijn antwoord hierboven omschreef met de centrifuge wel degelijk en ook daar leek het onmogelijk / onwaarschijnlijk. Ik weet niet zo veel van wasmachines, maar denk je dat er niet toch een kans bestaat dat de kleinere dingen op de een of andere manier langs de trommel het mechaniek in 'geperst' worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik moet regelmatig sokken bijkopen omdat ik van 10 a 15 paar maar 1 exemplaar kan terugvinden. Het is een mysterie dat me al jaren bezighoud en ik ben nooit een 2e sok ergens tegengekomen. Het speelt echt al 10 jaar. Ongelooflijk hoeveel sokken ik al ben kwijtgeraakt. Dit ontstijgt echt elke logica!
Ik kan niet anders verzinnen dat ze op een of andere manier in de wasmachine verdwijnen, hoe onlogisch het ook klinkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoorde laatst een verhaal van een oude wasmachine die rammelden bij het weghalen. Toen ze gingen zoeken vonden ze een gouden hanger die ze al jaren kwijt waren. De plaats waar die zat was onmogelijk. Toch zat hij daar. Maar bij Kweenie is het toch eigenlijk ook onmogelijk ze zouden dan toch nog in de wasmachine moeten zitten, ergens?
De hond heeft er eentje opgegeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stop jij wel vaker een hond in je wasmachine? :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Past dat dan, of is het een klein hondje?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, m'n hondje past. Hier istie vlak nadat ie uit de wasmachine en droger komt:
http://www.doginsurancequote.com/pictures/fluffy-dog.jpg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Was je de stropdas ook gelijk mee?
hier is trouwens wat voor he? een soort clip die je aan allebei je sokken moet klikken en dan blijven ze in de was bij elkaar.

http://www.sockstar.nl/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die verdwijnen in het zwarte gat tezamen met speldjes, elastiekjes en 's winters eveneens handschoenen en wanten.

Ik heb hem nog niet gezien, maar weet zeker dat ie bestaat!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze raken kwijt tijdens de hele wasprocedure of kijk eens in de pijpen van je broek :-) Hier spreekt een ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je sokken verdwijnen helemaal niet, maar omdat je ze niet tegelijkertijd wast verkleuren ze verschillend en *denkt* je daarom dat je nu van 2 verschillende paren de andere sok mist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik een oude wasmachine bij mij plaats moest maken voor een nieuwe,bleken de kwijtgeraakte sokken onder in de behuizing te zitten,echt vanuit de trommel daar terechtgekomen.Geen idee hoe dat kan,maar met de sokken in een netje is het daarna nooit meer gebeurd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al genoeg antwoorden hoe je ze kwijtraakt...
Een tip om te voorkomen.
Stop in de wasbox een netje met ritssluiting (verkrijgbaar bij de hema/blokker) en instrueer je huisgenoten om daar hun vuile sokken in te stoppen. Netje met sokken in de wasmachine. Nooit meer zoeken naar de ander...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De opening tussen de trommel en rubber is te groot waarschijnlijk versleten !