hoe krijg ik de schimmel/groene aanslag uit mijn parasol?

in mijn parasol die langere tijd buiten heeft gestaan,zit veel groene aanslag/schimmel.heb t eraf gehaald en met velkken middel en wasmiddel gewassen op 40gr,maar helaas,het zit er nog steeds..wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.8K

Antwoorden (3)

Stof afwassen met een mengsel van water en azijn, daarna impregneren met een waterafstotend middel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad, azijnmengsel werkt goed
Schimmel verwijderaar van HG, de spray die bestemd is voor de badkamer, werkt uitstekend ook voor kleding! Ik heb het zelf gebruikt voor de kussenhoezen van ons loungeset, even kort late intrekken en dan uitspoelen, daarna wassen!
Niet vergeten daarna de wasmachine even op 90 C te draaien (vanwege chloor resten enz)
Heb het ook gebruikt op rode hoezen van een wandelwagen!!
Gewoon niet te lang!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe wil je de stof van de parasol in de wasmachine krijgen? Overigens is het geen schimmel maar gewoon algen groei.
Lege spuitflacon vullen met (werk) azijn en daarmee de plekken inspuiten. Na een dag afnemen met een nat sopdoekje, klaar.

Toegevoegd na 48 seconden:
Impregneren kun je doen als alles weer droog is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pure azijn geeft verkleuring, pure azijn kan de verf losweken.