Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik de schimmel/groene aanslag uit mijn parasol?

in mijn parasol die langere tijd buiten heeft gestaan,zit veel groene aanslag/schimmel.heb t eraf gehaald en met velkken middel en wasmiddel gewassen op 40gr,maar helaas,het zit er nog steeds..wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Stof afwassen met een mengsel van water en azijn, daarna impregneren met een waterafstotend middel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad, azijnmengsel werkt goed
Schimmel verwijderaar van HG, de spray die bestemd is voor de badkamer, werkt uitstekend ook voor kleding! Ik heb het zelf gebruikt voor de kussenhoezen van ons loungeset, even kort late intrekken en dan uitspoelen, daarna wassen!
Niet vergeten daarna de wasmachine even op 90 C te draaien (vanwege chloor resten enz)
Heb het ook gebruikt op rode hoezen van een wandelwagen!!
Gewoon niet te lang!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe wil je de stof van de parasol in de wasmachine krijgen? Overigens is het geen schimmel maar gewoon algen groei.
Lege spuitflacon vullen met (werk) azijn en daarmee de plekken inspuiten. Na een dag afnemen met een nat sopdoekje, klaar.

Toegevoegd na 48 seconden:
Impregneren kun je doen als alles weer droog is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pure azijn geeft verkleuring, pure azijn kan de verf losweken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding