is er nieuwe soort anti aanbakpannen op de markt?

de meeste anti aanbakpannen hebben een antracietgrijze coating, tefal of zoiets. tegenwoordig zie je weer pannen met een grijze binnenkant, het lijkt wel een soort e-mail. wat is dat voor spul? en zijn ze even goed als de oude pannen? of alleen minder kwetsbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Met 'tefal' bedoel je waarschijnlijk teflon: een materiaal dat gebruikt wordt in pannen en dient als anti-aanbaklaag.
Er zitten echter nadelen aan teflon; bij hoge temperaturen kunnen er schadelijke stoffen vrijkomen (en je parkietje kan er zelfs van doodgaan...) en de productie ervan is zeer belastend voor het milieu.
De nieuwe pannen waar je op doelt hebben als anti-aanbaklaag geen teflon maar thermolon, dit materiaal wordt milieu-vriendelijker geproduceerd en kan hogere temperaturen weerstaan en is daarom zeer geschikt als anti-aanbaklaag in pannen.
Thermolon wordt in vele verschillende kleuren gemaakt en dus kan je pannen tegenkomen met grone, witte of blauwe anti-aanbaklaag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik vond het moeilijk kiezen. ook het antwoord van fidolescosp was meer dan prima! eigenlijk is er sprake van een camera finish:ex aequo

Andere antwoorden (2)

Het is inderdaad een ander soort anti-aanbaklaag. Dit heet geen teflon maar thermolon. De anti-aanbaklaag is duurzamer en kan tot hogere temperaturen verhit worden.

"Een Belgische pannenfabrikant heeft een zeer degelijke aluminiumpan met een coating van Thermolon op de markt gebracht onder de naam Green Pan. Het groene van deze pan zou hem zitten in de milieuvriendelijke productie. In ieder geval kan de pan meer hitte verdragen (al kán hij nog steeds kapot) en komen er geen giftige dampen vrij bij het gebruik." (citaat van 2e bron)

Ik geloof dat BK ook pannen met Thermolon produceert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze Green Pan heb ik toevallig vandaag bij Blokker (Belgie) zien hangen, zagen er tevens leuk uit, fris kleurtje.
Heel belangrijk ook; prijs valt héél goed mee.
Qua gebruik ken ik ze helemaal niet, ga ze toch eens proberen denk ik.
Tegenwoordig wordt ook veel reclame gemaakt voor keramische pannen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een greep uit de aanbiedingen:
http://www.beslist.nl/products/r/Keramische_pannenset/
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus.
Ik denk dat VS dit bedoelt.