wat kan ik doen tegen vliegende mieren in mijn woonkamer?

We hebben al een aantal weken last van vliegende mieren. Al vaker ingespoten met spray in de ruimte. Recent ingespoten in de plinten en kieren. Alleen ze zijn er weer. De grote gaan dood, maar ik geloof niet dat de eitjes dood zijn gegaan. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grootste probleem is dat ik kleine kinderen en een grote hond heb rondlopen, we zijn bang dat die ziek zouden kunnen worden van die verdelgmiddelen.aar we wachten het ff af, en schakelen dan een mannetje ervoor in. Bedankt alvast voor de reacties

Het beste antwoord

U zou best hun nest opzoeken en daar mierenpoeder instrooien, helpt gegarandeerd, ze nemen dit mee in hun nest en de volledige kolonie sterft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vliegende mieren zijn de toekomstige koninginnen. Wat je het beste kan doen is zorgen dat ze de kans krijgen naar buiten te vliegen. Doordat ze als doel hebben om te paren heb je er steeds meer... Het is niet gemakkelijk maar je zal het wel moeten bestrijden. Zoiets kan jaren duren... gif/ insecticide helpt maar heel kort. Ze zitten in muren en gaten... als het echt teveel is even de gemeente om advies vragen en mss een verdelger.. ( is niet goedkoop) maar 1 voordeel, het is maar 1-2 x per jaar... Vooralsnog je huis goed stofzuigen en veel ramen open en sprayen maar...
'Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk zitten ze onder in een bloempot..
En dan inderdaad, ramen en deuren open. en als je gevonden hebt waar ze vandaan komen dan wat mierengif erbij gooien..