Hoe krijg je een oude vlek (die er lang in zit) in een lichte rok?

al geprobeert met een fijne was beurt en vlekkenspray, zonder goed resultaat. Wat te doen?

Toegevoegd na 42 minuten:
waarschijnlijk is het een koffie of theevlek

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt niet hoe je hem er in krijgt maar er uit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien weet je wat die vlek heeft veroorzaakt . ! Tja het blijft een risico biotex , of de stoom machine of alle 2
Amadea
10 jaar geleden
Een passende applicatie erop naaien of plakken met textiellijm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het om een witte rok gaat, zou je heel voorzichtig de vlek kunnen aanstippen met wat bleekmiddel/chloor. Voor de rest geven de verschillende sites een zoutoplossing aan om de rok mee te spoelen - al is het het beste om de vlek meteen na het ontstaan te behandelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit chloor gebruiken!

Het beste antwoord

Maak de rok een beetje nat op de plek van de vlak. Spuit er een flinke dot ossengal op, wrijf de ossengal er zachtjes in en laat de rok een nachtje weken. Was de rok in de wasmachine, met gewoon wasmiddel erbij, op een programma dat bij de stof past.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
constant
10 jaar geleden
gelukt. dank!

Andere antwoorden (1)

Met Dasty. Je kunt de vlekverwijderaar (witte fles) nemen maar ik vind zelf de ontvetter (gele fles) beter werken. Daar heb ik een keer een oude vetvlek mee uit een shirt gekregen. Dasty is alleen te koop bij Wibra en kost iets van 2 euro per fles.
Eerst op de binnenkant of een andere plek waar het niet opvalt uitproberen.