Ik heb een aantal lelijke vouwen/strepen in mijn blauwe spijkerbroek. Hoe krijg ik deze eruit?

Het is waarschijnlijk gebeurt bij het strijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (3)

Ik heb dit ook eens gehad maar niets helpt om ze er uit te krijgen behalve opnieuw verven.
Die strepen ontstaan in de droger, dus om dit te voorkomen kun je je sprijkerbroeken wassen met een wasmiddel voor donkere kleding en niet in de droger doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en binnenstebuiten wassen en drogen! Broek niet te verfrommeld in de wasmachine en droger doen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, het komt door de wasdroger, niet door het strijken. Binnenstebuiten in de wasdroger helpt al een stuk.
Je kan je droge (of een tikkie vochtige mag ook) net gewassen spijkerbroek vochtig spuiten met een plantenspuit op vernevel stand. Vervolgens met je strijkbout voorzichtig gladstrijken. Zo krijg je de ergste vouwen er uit. Let wel; je spijkerbroek strak op de strijkplank ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn al antwoorden gegeven op je vraag. Maar ik wil je de tip nog geven om dit te voorkomen. Je broek binnenstebuiten wassen. ook in de droger mocht je dat doen.