Is het mogelijk om deze vlek nog uit mijn blouse te halen??

Het is nagellak, ik had de vlek nog niet gezien dus deze is al per ongeluk in de wasmachine geweest...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nagellak vlekken in kleding kan je verwijderen met aceton. Aceton is een oplosmiddel dat ook vaak in nagellak remover zit. Niet met nagellak remover gaan verwijderen want dat bevat meestal oliën. Aceton je online kopen of bij de drogisterij.
Aceton doe je op een watje en dit dep je op de vlek totdat deze verwijderd is. Dit middel is niet geschikt voor alle kleding. Je kan het goed gebruiken op kleding van katoen, maar delicate kledingstoffen zoals Nylon, orlon, acryl en dergelijke zijn hier niet tegen bestand. Daarnaast is het spul licht irriterend voor de huid. Heb je nagellak vlekken op delicate kleding, dan kan je deze het beste behandelen door de vlek te deppen met een watje met spiritus.