Kan ik de binnenkant van mijn combimagnetron (ik neem aan aluminium), met een soda-sopje schoonmaken?

Zie vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je een soda-sopje nemen
Er zijn speciale oven/magnetronreinigers
Powergen
11 jaar geleden
Als de binnenkant van aluminium was gemaakt was hij bij de eerste keer aanzetten al meteen 'ontploft'.

Het beste antwoord

Nee, aluminium mag je nooit met soda schoonmaken. Soda tast aluminium aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens denk ik niet dat de magnetronwanden van aluminium zijn gemaakt.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zelf ook niet op de hoogte of dat de binnenwanden van aluminium zijn. Daarom durfde ik ik het ook niet aan. Dan maar een 'gewoon' sopje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorgaans zijn de binnenwanden van RVS, en die kunnen tegen een stootje.
Maar ik zou geen al te natte doek gebruiken. Probeer het zo "droog" mogelijk te houden.