Hoe verwijder ik het best balpenvlekken op een jas van stof met een coating?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Met een middel van het met HG.Met die kan je het verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Balpenstepen of vlekken kunnen we haast van alle gladde niet poreuze oppervlakten verwijderen met een gewoon sopje. Parket behandelen we met spiritus. Omdat spiritus niet alleen de balpenstreep maar ook de was weghaalt, moeten we de behandelde plek met was behandelen, goed in de was zetten, die in laten trekken en opnieuw uitpoetsen. Voor het weghalen van balpenstrepen op linoleum maakt u gebruik van sterk verdund bleekwater.

Na vele middeltjes op een proeflapje (waarop ik ook balpenvlekken heb gemaakt) te hebben geprobeerd heb ik tenslotte op goed geluk eau de cologne gebruikt. De balpenvlek verdween direct, ook op mijn nieuwe cremekleurige bankstel. Dus eau de cologne is een prima vlekkenverwijderaar.
- Janet

Balpen op kleding kan je verwijderen met melk. Gewoon melk erop doen en even wrijven met een doek.
- Mascha

Balpen; tandpasta erop en je wrijft het er zo af!
- Wendy

Inktstreepjes van balpoint op kleding: onmiddellijk inwrijven met koffiemelk! Gegarandeerd zijn de inktstreepjes (op bv. overhemd) verdwenen.
- Mich

Balpenstrepen op uw leren bank gaan eraf met alcohol. Wel eerst proberen op een stukje leer dat je niet ziet, bv aan de onderkant.
- Conny

Ik heb zowel mijn witte leren bank als de roze leren schoenen van mijn dochter schoon gekregen met nagellak remover, geen streepje meer te zien, en het bijt ook niet uit en de lak blijft mooi.
- Miran

Een balpenvlek op een stoffen bank krijg je makkelijk weg door met een witte doek aceton erop te deppen. Met een droog stukje doek goed wrijven en de vlek is voorgoed verdwenen.
- Loes

Leg de kleding met balpenvlek een nachtje in de melk. Volgende dag in de wasmachine en weg vlek!
- Eli

Op een blanke houten tafel of kast werkt tandpasta om de balpenvlek te verwijderen.
- Angelique

Inkt van een balpen gaat er meteen uit met brandspiritus. Gewoon een beetje spiritus op de vlek en je ziet de inkt meteen wegtrekken.
- Monica

Mijn lieve kleine zoon had een balpen weten te bemachtigen en de nieuwe bank vol gekliederd. Ik heb het direct eraf gekregen met Baby (billen) doekjes.
- Nathalie

Vlekken van stiften of balpen op uw tafel of bank kunt u verwijderen door op een schoondoekje een beetje parfum te spuiten. U wrijft het er zo af!
- Jose
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlekken op delicate stoffen kan je het beste naar de stomerij brengen. Deze zullen met een speciaal middel behandelt worden en dat kan je het beste door een stomerij laten doen. Er zijn wel een aantal alternatieve methodes die je kan gebruiken. Let wel op dat deze methodes op eigen risico zijn.

Een alternatieve methode is bijvoorbeeld het deppen van de balpen vlek met karnemelk. Dit werkt alleen op witte kleding. Karnemelk zorgt er namelijk voor dat je kleding witter wordt. Na het deppen spoel je de vlek uit met koud water. Karnemelk is overigens ook te gebruiken bij gele vlekken op je kleding.

Voor balpen vlekken kan je ook proberen om het kledingstuk een tijdje in de gewone melk te leggen. Melk trekt de balpen vlek er meestal wel uit. Daarna weer gewoon wassen.

Heel veel succes!