Ik heb mieren in mijn huis, hoe kom ik er vanaf? Ze komen steeds terug!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een mierenbordje 'uit' ophangen. Het liefst verlicht. Ze weten gewoon niet meer hoe ze naar buiten gaan.

Het beste antwoord

Koop een mierenlokdoosje, zet die op hun route, ze lopen erdoor en nemen gif mee dat aan hun lijf zit. Met een paar dagen is het hele nest dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en daarna de adviezen van marion61 ter harte nemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh, goed zo. En niet jammerrrrr, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik wel erg cru :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou zo doen wij het thuis ook wij hadden ook last van mieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kiger, niks cru, mieren zijn onuitgenodigde gasten in je huis.
amie66, en het werkt zeker weten.

Andere antwoorden (10)

Hoe houdt u mieren op afstand?
Wegmieren komen uw huis binnen op zoek naar voedsel en worden vooral aangetrokken door zoete en plakkerige dingen. Niet alleen worden deze producten daardoor verontreinigd, maar bovendien weet u nooit waar de mier nog meer geweest is voordat hij over voedsel loopt waar u later van zult eten.

Zorg er dus voor geen mieren aan te trekken met makkelijk beschikbaar voedsel:

■Dek voedsel (waaronder suiker) altijd af.
■Ruim direct op nadat u iets gemorst heeft.
■Verwijder voedselresten onder keukenapparaten.
■Houd compost afgesloten en bedekt.
■Ruim het eten van uw huisdier direct op zodra het klaar is met eten.

Bronnen:
rentokil.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een milieuvriendelijke optie: koper. Met andere woorden (good old) stuivers en één- of twee cent muntstukken. Zeker in de keuken is het een veilig alternatief op het vaak giftige spul dat in de winkels te koop is. En het werkt echt.

Toegevoegd na 1 dag:
Wat je met de munten moet doen? Neerleggen op de plaats waar de mieren komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Het zou leuk zijn als je even uitlegde wat je dan met die munten moet doen.
Preventief de mieren weren is de beste oplossing;

aantrekkelijke levensmiddelen afsluiten in potten,
geen etensresten laten staan,
zorg dat er geen jam, honing, stroop e.d. aan de buitenkant v.d. potjes zit,
laat `s nachts geen vaatwerk staan,
afvalemmers goed afsluiten,
in de tuin oude boomstronken en ander rottend hout verwijderen, naden en kieren afdichten.

Heb je ze toch binnen gehad;

Strooi op hun route witte peper,
koffiedik en restjes koffie uitgieten,
fijn gesnipperde rauwe uien strooien,
knoflookteentjes open wrijven,
kruidnagels in kieren en voegen steken,
koperdraad voor de drempel/vensterbank spannen, mieren komen niet over koper heen.
een streep met citroen-afwasmiddel zetten over hun route
of de plek waar ze steeds vandaan komen.

Zeer doeltreffend is om zelf een mengsel te maken van;
bakkersgist en keukenstroop,
of een mengsel van poedersuiker en droge gist.
De mieren nemen dit mee naar hun nest, eten ervan en sterven door het uitzetten v.d. gist.
amc
13 jaar geleden
Misschien kan je ze 'afleiden' door buiten een bakje met het een of ander zoet maar giftig spul neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betracht een goede hygiene in en om het huis.
Indien verkenners niets aantreffen qua zoetigheid in huis,
waarschuwen ze de rest ook om niet binnen te komen.

Dus sluit ook uw verpakkingen etc goed af.
En...........koperen of bronzen muntstukken bij de toegangsdeuren helpen echt.

Gebruik geen middelen die ook voor uw kinderen of huisdieren gevaarlijk kunnen zijn. Zowel binnen alsmede buitenshuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vind ik het niet erg als er mieren in het huis zijn, want ze ruimen juist op. Maar ik heb bijna nooit mieren in huis.

Wat helpt:
- 1,2 of 5 centen neerleggen. Ze vinden het vies.
- Teentjes knoflook neerleggen en 1x per dag vervangen.
- Direct afwassen of niks laten staan waar ze van houden zoals suikers etc.
- Azijn verjaagt ook mieren! Spray gewoon bij de deuren, ramen of waar ze dan ook binnen komen. Dan ben je er ook gelijk van af.
Met die gifdoosjes lok je ze juist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste natuurlijk ervoor zorgen dat er geen etensresten liggen. Een broodkruimel is al een hele maaltijd voor een mier.
Als je ze onverhoopt toch hebt, dan kan je een straaltje azijn gieten over de weg die de mieren nemen van jouw huis naar hun nest. Herhaal dat een paar dagen en dan zijn ze weg. Mieren haten azijn.
Bron: eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb echt alle manieren geprobeerd die ik maar diervriendelijk kon vinden op internet,maar ze bleven maar komen die mieren.
ik ben ten einde raad toch maar de boerenbond gegaan en heb mierenlok doosjes gekocht een een spuitbus .
en ja ! nu heb ik eindelijk mijn huis miervrij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ooo en mijn huis en vooral de keuken is altijd schoon ,wij laten nooit eten of vuile vaat op de aanrecht staan dus dat was het niet zo zeer.
iedereen hier in de wijk klaagt over de enorm hoeveelheid mieren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvulling op bovenstaande, helaas het is niet diervriendelijk, maar wel effectief: mierennest vlakbij je deur uitroeien met kokend water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mierenlokdoosjes te koop bij Kruidvat