Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit er aanslag op mijn theelepeltjes?

Er zit altijd aanslag op mijn theelepeltjes wanneer ik ze uit de afwasmachine haal. De hele vaat is kraakhelder behalve de theelepeltjes, daar zitten dan van die witte kringen op een soort wazige aanslag. Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het zijn geen zilveren theelepeltjes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit tips voor vaatwassergebruik:

Bestek in staaluitvoering ( zowel chroomstaal als chroomnikkelstaal) wordt in de vaatwasser na verloop van tijd wat doffer. Dat komt door gebruik van afwasmiddelen waar zout of soda in zit. Af en toe opwrijven met een metaalpolis haalt de oorspronkelijke kleur weer op.

Voor meer tips: zie bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het van dezelfde serie bestek is, snap ik het ook niet. Worden ze vaker gebruikt?
Plaats je ze ook met het 'lepel' gedeelte omhoog?

Andere antwoorden (3)

Dat is kalkafzetting en/of looizuur uit de thee, maak die eens goed schoon in de antikal en dan zullen ze weer een tijd goed schoon en glanzend blijven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het zijn dat die theelepeltjes niet vaatwasbestendig zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het mogelijk dat de lepeltjes veel in aanraking komen met thee en dat deze combinatie in de afwas machine een reactie geeft.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding