Donkerblauwe spijkerbroek paar keer gewassen, nu witte waas overheen, en hier en daar witte vlekken en dit wordt steeds erger. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Het kunnen resten van het wasmiddel zijn (overdosering?). Misschien kun je de broek een nachtje in water met een flinke scheut azijn te zetten. Daarna uitspoelen en drogen. Zou moeten helpen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Anders ermee terug gaan naar de winkel, want het hoort niet, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vroeg me af of dat nog zou helpen, met azijn. Gaan daarmee de vlekken ermee uit? Ik dacht ook aan resten wasmiddel, maar het was een draai met alleen maar spijkerbroeken en de rest heeft nergens last van. Ik heb al contact gehad met de winkel en ik mag hem retourneren. Ik vind het alleen een geweldige broek (op de vlekken na) en heb lang moeten zoeken. Dus ik dacht als iemand een goeie oplossing weet....
Ik zal dit dan in ieder geval even proberen, wie weet. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je dat is een correct antwoord!
Heb je poederwasmiddel gebruikt? Gebruik voor spijkerbroeken liever een vloeibaar donker wasmiddel. En draai de broek altijd binnenstebuiten.
Wassen in azijn kan misschien nog helpen, maar voorkomen is altijd beter dan genezen.
Hang donkere spijkerbroeken niet gekreukeld op, maar strijk met je handen de broek zo glad mogelijk. Grove kreukels kunnen namelijk ook wit uitslaan.