Waarom mag je een RVS afzuigkap niet schoonmaken met een hogedruk reiniger?

Hallo,

Ik heb sinds kort thuis een RVS afzuigkap.
Nu weet ik zelf erg weinig over de onderhoud maar
er stond wel een sticker van de fabrikant erop met:

Niet reinigen met een hogedruk reiniger.

Waarom is dat zo?

Mijn overige vragen zijn:

- Als ik het nooit schoonmaak (maar wel de roosters)
wat kan er dan na verloop van tijd gebeuren?
- Hoe kun je het beste een RVS afzuigkap reinigen?
- Hoe vaak moet je het schoonmaken indien je het elke dag gebruikt?

Hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat lijkt mij vrij logisch, er blijft weinig van over
als je dat met een hogedrukreiniger doet.
En zo'n afzuigkap zit toch meestal in je keuken, zie je dat al voor je.
Het lijkt me niet zo verstandig om met een hogedrukreiniger
in je keuken aan het werk te gaan.
Of je moet het even filmen, dan kan het altijd nog een
hit worden op You Tube

Het beste antwoord

De rvs platen, waar de afzuigkap van gemaakt isn zijn redelijk dun. Als je de kap met een hogedrukreiniger schoonmaakt spuit je er met gemak deuken in.

Schoonmaken kan gewoon met een sopje met ontvetter.

Schoonmaken zodra je vindt dat het te vies wordt.

Te veel vet op de afzuigkap kan brand tot gevolg hebben. Je kookt er immers onder, dus het wordt heet en vet brand prima.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je er een hoge druk reiniger opzet is hij stuk. Je hebt in de winkel rvs reiniger voor de buitenkant zodat je geen strepen krijgt. De binnenkant af en toe schoonmaken met onvettings spray. Heb je loszittende roosters kun je die met afwasmiddelen schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schoonmaken met een ontvetter, even napoetsen met een glasreiniger voor een streeploos resultaat.
De roosters kan je vaak eenvoudig wassen in de vaatwasser, raadt de fabrikant dit af, kan je het ook een nacht in een emmer met ontvetter laten weken.

De hogedrukreiniger kan je inderdaad beter niet gebruiken, ivm de hoge prijzen voor RVS gebruikers fabrikanten dunner materiaal. Ook is de kans groter dat er vocht in de ventilator komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je afzuigkap kun je schoonmaken met een doekje gedoopt in een sopje met afwasmiddel, als hij sterk vervuild is met de Dasty ontvetter, de gele fles van de Wibra, de afzuigkap nawrijven met een doekje met een paar druppeltjes babyolie erop, voor een streeploos en glanzend resultaat.
Als je je afzuigkap nooit schoonmaakt, dan zal er vet aan gaan hangen op den duur, dat kan door de warme damp bij het koken, oplossen en in je pannen terechtkomen, ook zal je afzuigkap er hierdoor vies en niet mooi meer uitzien.

Nog melden dat door de hogedrukreiniger je afzuigkap deuken oploopt is, denk ik, niet meer nodig.