Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik uienlucht uit een plastic schaaltje?

Het is een afsluitbaar schaaltje en ik bewaarde er een plastic zakje met gesnipperde uitjes in, in de koelkast (ong. 4 dagen). Nu blijft het naar uien ruiken.
Een nacht in azijn heeft niet geholpen. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Soms helpt afwassen onvoldoende om de geur van voedsel uit een plastic bakje te krijgen. Je kunt dan een halve theelepel soda in het bakje doen en het bakje vullen met warm water. Een paar uur laten staan en dan opnieuw afwassen.

Of zet het schaaltje vol met warm water en voeg een schep zout toe. Zout water trekt geurtjes uit plastic. Ook heel handig voor plastic bakjes waar een nieuwgeur aanzit. Een nachtje laten staan, afwassen en klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Doe een scheut maggi in het bakje en daarna gewoon afwassen,
of een schep soda met warm water, laat dat wel even intrekken en daarna afwassen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Doe de uien in het vervolg in een glazen schaaltje of bakje, of wegwerpbakje, bijv leeg bakje van de boter afwassen, dan heb je er geen last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe een scheutje maggi in het schaaltje en voeg heet water toe. Even laten staan, en als je het daarna afwast is de uienlucht volledig verdwenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ehhmm... nu ruikt mijn schaaltje naar maggi. Dat is ook niet de bedoeling.
Het bakje insmeren met koffiedik. Of met citroensap.
En voor de volgende keer dat je iets sterk ruikends in een plastic bakje hebt bewaard: spoel het bakje na gebruik éérst af met koud water, en was het dan pas met warm water en afwasmiddel af.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
In een pan even een vaatwas tablet doen. Deze verwarmen bakje erin doen. Helpt ook goed tegen vet aanslag. Iets laten afkoelen niet kokend heet als je bakje plastic is anders vervormt het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding