Dood je huisstofmijt door te strijken?

Ik stond toevallig vanmiddag even te strijken, normaal doe ik dat niet zo vaak.. Ja misschien vind je dat wel een gebrek in mijn huishouding :-p Maar ik vroeg me af, ik was best wel heet aan het strijken, ook met stoom, en toen ik bij de de kussenslopen aankwam, bedacht ik me opeens: Dood ik nu de huisstofmijt door het strijken? Door de hitte, de stoom?

11 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja volgens mij wel..
En ik stijk alleen wanneer ik aan mn quilts aan het werken ben.
Ivana
11 jaar geleden
Ik gebruik de strijkplank alleen om de was op te vouwen. Strijken doe ik alleen als ik iets heb genaaid om het perfect af te leveren.

Het beste antwoord

De huisstofmijt dood je al bij 60 graden dus als je op die temperatuur hebt gewassen zijn ze al dood. Ook gaan ze dood in de wasdroger dus als je die hebt gebruikt zijn ze ook al dood maar met strijken kún je ze dus ook doden als ze nog niet dood zijn.

Houd wel rekening met het feit dat je niet allergisch bent voor de huisstofmijt zelf maar voor de allergenen: http://www.allergie-center.nl/information.php?info_id=23&osCsid=f9163e2068e708

Verder gaan ze ook dood in de vriezer. Als je een kledingstuk een paar dagen in de vriezer legt en daarna de dode huisstofmijt er uit wast kan dat dus ook bij een kledingstuk wat niet tegen hoge temperaturen kan.

Overigens zeg ik niets over jouw strijken, ik heb een gezin en strijk in de zomer alleen mijn blouses, verder strijk ik niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strijk nooit. Als ik het na de droger gelijk vouw dan heb ik het vaak kreukvrij. Koop ook geen kreukkleding.