droogmolen of waslijnpalen?

dat je geld bespaart door je was buiten te drogen is logisch. Wat is het verschil tussen een droogmolen en waslijnpalen? Waar kan ik die ``ouderwetse`` waslijnpalen kopen? groetjes Wendy

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Drogen met waslijnen gaat sneller. Omdat ieder stuk volledig in de zon en wind hangt.
Molen hangt het wat dichter op elkaar en kan daarom soms wat langer duren eer de was droog is. Maar de molen berg je nadien op.
Zelf heb een paar haakjes in verschillende muren en span daar plastic drooglijnen tussen. Is de was droog ruim ik ze weer op. Maar de afstand moet dan niet al te groot zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord, ik ga voor waslijnpalen ! Te koop gezien op marktplaats. Groetjes Wendy. Nu alleen nog mooi weer....

Andere antwoorden (9)

De ouderwetse palen kon je vroeger gewoon bij de blokker ed kopen. Zal nu nog wel zo zijn.

Drogen in de wind geeft je was een frisse geur, en verminderd kreukels is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigelijk maakt het qua drogen niet zo heel veel verschil. Ik persoonlijk vind het ophangen van was bij een droogmolen gemakkelijker omdat je kan blijven staan met je was en knijpers. Je draait zelf dan alleen de molen even.
Bij een waslijn moet je heen en weer lopen.

Ook kan je de molen draaien wanneer de zon schijnt en je deze wel of niet op je wasgoed wil.

Droogmolen of waslijnen, allebei even fris!

Toegevoegd na 55 seconden:
Waar je waslijn palen kunt kopen? Ik denk bij een doehetzelf winkel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een zelf gemaakt met twee katrollen en waslijn te verkrijgen bij de bouwmarkt. Een aan de muur van het huis de andere aan het eind v/d tuin, zeg maar het italiaanse systeem tussen twee huizen. Erg handig en voor 8 euro klaar. En weinig lopen met dat spul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een ander voordeel van een droogmolen is dat je hem uit de grond kunt halen en binnen kunt zetten. Als je een klein tuintje hebt, is dat prettiger dan de hele tijd tegen waslijnpalen aan te kijken. (Bijkomend voordeel van zo'n droogmolenvoet in de grond is ook dat je er een parasol in kunt zetten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind persoonlijk een droogmolen makkelijker werken.
en het neemt niet zoveel ruimte in de tuin. en idd kan je lekker op dezelfde plek blijven staan als je de was ophangt.
heb je even wat meer ruimte in de tuin nodig voor een feestje of iets anders kan je hem makkelijk eruit halen of inklappen.

qua drogen maakt het niet zoveel uit met een gewone waslijn.
de palen zijn bij doe het zelf zaken wel te koop.
en ik denk dat ze bij marktplaats ook wel te vinden zijn tegenwoordig zijn veel mensen overgestapt op een molen en die ouderwetse palen zijn bijna niet kapot te krijgen.
14 jaar geleden
Het voordeel van een droogmolen is dat je op een klein oppervlak veel was op kunt hangen. De was hangt, bij een volle droogmolen, wel dichter op elkaar waardoor de was minder snel droogt. Ook zijn de lijnen niet langer dan ca. 2 meter en kun je hele grote stukken wasgoed, zoals grote gordijnen en lits-jumeauxdekbedhoezen niet echt goed uithangen.
De droogmolen is ideaal voor de stadstuin, temeer daar je hem weer kunt verwijderen als de was droog is.
Op een droogmolen zit meestal 24 - 40 meter waslijn (Er zijn ook kleinere maar die zijn voor boot, balkon of camping)

Waspalen staan definitief in de tuin. De was heeft meer ruimte om droog te wapperen en je kunt er ook vloerkleden en andere grote stukken overheen hangen. De hoeveelheid waslijn en de totale lengte kun je zelf bepalen, al naar gelang de beschikbare ruimte.

Waspalen kun je bij bouwmarkten kopen.
Doorgmolens koop je bij huishoudelijke artikelen zaken, zoals Blokker en Marskramer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de was maakt het niks uit, maar een droogmolen beslaat minder oppervlakte in je tuin, is snel op te ruimen en opvouwbaar en kan dan in een hoekje in de schuur.
Te koop bij Hema, Blokker, marskramer en diverse doe het zelf zaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een droogmolen hangt de was meer op elkaar, bij lijnpalen kan het dus sneller drogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je ze bij de welkoop of boerenbond kunt kopen. Verschil is er denk ik niet.