Nog niet uitgeharde hars is te verwijderen met een goede ontvetter of wasbenzine en daarna de tafel goed in de olie zetten.

Als de hars uitgehard is dien je het te schuren met een staalsponsje en daarna de gehele tafel in de olie zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas op met het gebruik van bijtende middelen op je eiken tafel. Er kunnen vlekken achterblijven.
Probeer eerst insmeren met boter en laten intrekken (10 min). Krab de zachte geworden hars vervolgens voorzichtig af en verwijder de restanten van de vlekken met zeepspiritus. Afnemen met microvezeldoekje. Als er nog zit, herhalen.
Werkt dat niet probeer dan Valma Harsverwijderaar. Per flesje 3,00 euro. Zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik hiervoor een fohn en de hars wordt zacht, en is met een doekje met wat kleurloze lampenolie zo weg te vegen.