hoe maak je lamellen van stof met nicotine en andere vlekken goed schoon ?

als de lamellen nat zijn en ze drogen dan trekken ze meestal krom of zijn verfrommelt dus wat is goed om ze weer picobello schoon op te hangen,als je ze oprolt en in de wasmachine doet worden ze niet goed schoon,dan zie je kleur verschil,wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (5)

Simpel maar geen fijn antwoordt als je ze picobello wilt hebben want lamellen van stof krijg je nooit meer zo schoon en goed in vorm als ze ooit zijn geweest. De lamellen zijn behandeld met o.a. een vuilwerende coating en na het wassen verliest die stof zijn beschermende laag Nicotine is zowiezo de pest voor gordijnen en lamellen. laat staan voor je longen! Nieuwe kopen is de oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stoomreiniger.
Daarmee stoom je het vuil los en neemt het met een doekje af. Werkt perfect, ook op bekleding van stoelen en banken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan HG eens proberen.

HG professionele nicotine-, roet- en vetverwijderaar (HG hagesan rood) is een geconcentreerde en uiterst krachtige reinigingsvloeistof voor het probleemloos en veilig verwijderen van nicotine.

Dit product is reukloos, krast niet en daarom veilig te gebruiken voor het reinigen van kunststof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal de lamellen los,en maak er rolletjes van met een koortje of touwtje vastbinden.
Daarna in de badkuip of douchebak zetten.
Bad vullen met warm water waarin een flink scheutje ammoniak.
Uurtje in laten weken waarna afspoelen,omdraaien en dan nog een keer andersom koortje niet verwijderen.
Daarna alles onder de douche afspoelen en laten drogen over de waslijn binnen.
Hierna zal je zien dat alles weer brandschoon is succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de wasmachine gaat het wel goed of je doet er teveel tegelijk in dus niet teveel lamellen erindoen waspoeder naar keuze paar druppeltjes gloor 40 graden programma en de wasmachine doet de rest.als het programma is afgelopen eruithalen en dan goed afdrogen.ophangen zodat ze weer goed recht gaan hangen.Geloof mij ze worden zo goed als nieuw,ik doe he niet anders meer.
succes