Hoe kan ik het beste een heel vies fornuis schoonmaken?

Het gaat om een 'Smaakpolitie-waardig' fornuis in een studentenhuis. Even voor de visualisatie: aangekoekt vet, etensresten van ik-weet-niet-hoeveel-maanden-oud, schimmel... Kortom, alles erop en eraan. We willen komende week een grote schoonmaak houden, maar hoe doen we dat het makkelijkste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker hoor! :p Nadat je de grootste resten eraf hebt gehaald, een shitload ''Dasty'' (ontvetter) opspuiten, even laten inwerken, met een doek afnemen en vervolgens een (metalen) schuurspons gebruiken om de overige resten/ vlekken weg te werken. (Is een nieuw (2ehands) geen optie voor je..?) Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dastyyyyyyyyyyyyy

Antwoorden (4)

Lekker hoor! :p Nadat je de grootste resten eraf hebt gehaald, een shitload ’‘Dasty’‘ (ontvetter) opspuiten, even laten inwerken, met een doek afnemen en vervolgens een (metalen) schuurspons gebruiken om de overige resten/ vlekken weg te werken. (Is een nieuw (2ehands) geen optie voor je..?) Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ inweken is heel belangrijk, scheelt je een hoop werk. Welk middel je ook gebruikt laat het inweken.
Gebruik zeker ontvetter, zeker een die voor professionele keuken wordt gebruikt. Lees de gebruiksaanwijzing en gebruik rubberen handschoenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mister muscle spray. Dat ontvet. Daarna met bleek en schuurmiddel (als je gasfornuis wit is )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga na de wibra haal een fles gel Dasty kost 2 euro.
Inspuiten even in laten trekken,en dan poets je hem met gemak schoon.
Echt een fluitje van een cent met Dasty,alleen bij de wibra te koop.
Met dasty kun je ook je tegels,afzuigkap,hele vieze pannen enz schoonmaken.
Bijna alles kun je er mee schoonmaken,zelf vlekken in kleding,inspuiten en dan in de wasmachine doen.Let wel geen dasty op geverfde deuren ed spuiten,wand je houd geen verf op je deuren.Succes met schoonmaken.