Hoe kan ik een vloerkleed dat vies ruikt reinigen?

het betreft een kleed van kunststof, geen wol.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (7)

Op onderstaande site vind je een aantal tips.
Je kunt het natuurlijk ook naar een stomerij brengen maar daar zijn fikse kosten aan verbonden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou ouderwets schuieren met azijnwater proberen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schuieren? Mooi woord, maar wat betekent dat?
Rieneke1
14 jaar geleden
voor mij betekent het zacht borstelen :)
Ga even bij de Praxis/Gamma een tapijtreinigingsmachine huren. Borg 70/75 euro en uiteindelijke kosten niet meer dan een 15/16 euro...

Je kunt ook een plaatselijk schoonmaakbedrijf benaderen om dit te laten doen. Dan weet je tenminste zeker dat het goed en professioneel gedaan word. Wacht alleen wel even totdat de scholen weer begonnen zijn. Dit is uiteraard duurder dan, wanneer je hetzelf doet...

Wel één tip: Wanneer je het tapijt zelf, of laat reinigen. Doe dan het hele tapijt. Want je krijgt zonder twijfel kleurverschil in wat je wel en niet gedaan hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reinig altijd tapijt e.d. met een stoomreiniger.
Voordelen: Je gebruikt geen chemische troep (werkt namelijk met gewoon kraanwater)
Je tapijt heeft zijn gehele oude kleur weer terug
En hij ziet er gewoon weer als nieuw uit.
O ja, alle kleine beestje die in je tapijt wonen en mensen ziek maken, ben dan ook kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stoom krijg je de geur er niet uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik niet zo snel zeggen. Doordat je alle vuildeeltjes eruit stoomt gaat vrijwel altijd de nare geur er ook uit. Als extra bijwerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag van mij aannemen dat de geuren die zijn doorgedrongen in de rug van het tapijt dat je die er zelfs niet met de beste stoomreiniger eruit krijgt. Daarvoor heb ik met 25 jaar iets te veel ervaring in de branche
het kleed op zijn kop buiten op de stoep leggen en dan met een hoge druk reiniger helemaal schoonspuiten,doordat het op zijn kop ligt spuit je het vuil terug in de richting waar het vandaan gekomen is,na het reinigen nog even met een fris guertje naspoelen en in de zon op laten drogen.
als je dit niet ziet zitten kun je ook wachten totdat het sneeuwt en dan het kleed in de sneeuw leggen onderstboven natuurlijk en helemaal volpakken met sneeuw deze laten smelten en schoon is je kleed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel je neemt een bak of een kom vul hem met warm water en doe daar wat dreft in neem een droge schone doek dompel hem in het water en boenen maar doe dit elke week een keer en je zult versteld staan van het resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat soda de geur kan opnemen, je zou die dus na het stomen o.i.d. er over kunnen strooien, in laten trekken en afstofzuigen. zo zou je ook je matras droog kunnen krijgen tegen huisstofmijt. strooi op je bed, in laten trekken en afstofzuigen. (een matras nat maken om te reinigen word natuurlijk afgeraden) omdat het vocht er juist uit moet. zo heb ik het dus gehoord, en dat zal met het tapijt dan ook wel kunnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
je moet de soda wel op een droge ondergrond strooien, niet op nat want zoveel absorbeert hij niet in 1 keer!