Hoe kregen de woonwagenbewoners vroeger ooit hun was droog in die kleine ruimte in de winter?Ik denk bijv. aan de luier was., of beddengoed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Op dezelfde manier zoals wij de was nog steeds drogen, buiten ophangen onder een afdakje in de wind.
Bij lagere temperaturen droogt de was ook nog, omdat de lucht in de winter kouder is bevat deze veel minder vocht dan in de zomer,als je de was buiten hangt zal het vocht in de was gelijk willen worden met de omgeving waardoor het vocht uit de was verdwijnt in de atmosfeer en de was droger word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Aan een rekje vóór de kachel als het buiten regent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals wij het vroeger thuis deden met een droogrekje voor de kachel. Je moest welaltijd oppassen dat het er niet te dicht op hing,anders ging de boel schroeien of nog erger
in de hens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals de klein behuisde mensen van vroeger.
Touwtjes en rekjes bogen en rondom de kachel en als het ook maar een beetje weer was dan eerst buiten.
Maar ook het verschonen was vroeger veel minder dan nu.
Eerder eenmaal in de week dan iedere dag.
Niet de luiers natuurlijk.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals de vorige antwoorden al aangaven: op een rekje voor de kolen of houtkachel en bij mooi weer buiten aan de waslijn. Vroeger had ik maar een paar jurken: 2 voor door de week en 1 voor de zondag, dus veel was was er niet maar het was wel veel werk. Ook werd niet elke week het bed verschoond wel moest ik elke dag een schone onderbroek aan. Dat dan weer wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden lijken mij allemaal correct. Ik zou er nog aan kunnen toevoegen, dat ik, als ik woonwagenbewoner zou zijn geweest in vroeger tijden, ik de was buiten gehangen zou hebben en het paard de sporen had gegeven zodat de was lekker kan wapperen achter de woonwagen.