Badkamertegels vol met kalk kringen ik heb schoonmaakazijn, wc eend, cillit bang geprobeerd en niks helpt wie kan mij helpen?

heeft een tijdje water gelegen i.v.m. lekkage

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb het schoonmaakazijn een hele nacht laten inweken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
47.3K

Antwoorden (9)

Als schoonmaakazijn niet werkt, dan betekent dat dat de kalkresten in de poreuze steen zijn getrokken. Je kunt het een tijdje met schoonmaakazijn blijven proberen, maar je loopt wel de kans dat je stenen ook aangetast worden. Ditzelfde geldt ook voor alle andere (eventueel industriele) schoonmaakmiddelen die je gebruikt. HG heeft bijvoorbeeld ook wel een kalkschoonmaakmiddel, maar dit is ook gewoon een zuur, net als schoonmaakazijn. Hoe zuurder het goedje hoe beter het werkt tegen kalk, maar hoe eerder je stenen er ook door worden aangetast. Als je voor dergelijke middelen gaat, dan echt goed eerst op een onopvallend plekje uitproberen en een dag wachten voor het resultaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het wel een tijd laten inwerken? Zoniet, probeer eens een doek doordrenkt met een van de middelen een aantal uren erop te laten liggen. Grote kans dat je dan resultaat boekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gast heeft schoonmaakazijn een hele nacht laten inwerken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat las ik later ook, stond er nog niet toen ik reageerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke ;)
Als antikal of azijn o.i.d. niet werkt dan lijkt het er idd op dat de tegels poreus zijn. Je zou dan het volgende kunnnen proberen. Maak de tegels goed schoon en wrijf het in met lijnzaadolie. Goed in laten trekken en daarna opwrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn het de vloer-of wandtegels.

Clilitbang werkt echt het beste met kalk ik heb zoveel geprobeerd. Maar een uur weken is niet genoeg.

Als het de vloertegels zijn moet je het schoonmaakazijn eigelijk over de volle vloer gooien en dit 1 en 2 dagen in laten trekken. (als de vloertegels onder het cement zitten vreet dit het cement op).

Je kan ook eens citin (schimmelweg) is ook voor vocht en weerplekken. Pas op met je kleding.

Dus proberen een paar dagen er veel op te gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eens met Kalk en Cementsluier Verwijderaar.

■ Geschikt voor het professioneel verwijderen van kalk- en cementsluier van vrijwel alle
ondergronden.

■ Kan op praktisch alle oppervlakken gebruikt worden.
■ Niet geschikt voor sterk kalkhoudende materialen, zoals marmer en travertijn.

■ Voor behandeling met Kalk en Cementsluier Verwijderaar eerst poreuze oppervlakken nat maken.
■ Afhankelijk van de vervuiling verdunnen met water.

■ Met een borstel of lage drukspuit van beneden naar boven aanbrengen op het te behandelen
oppervlak (nevelvorming voorkomen).
■ Na een inwerkperiode van 5 à 10 minuten grondig naspoelen met water en eventueel een borstel
gebruiken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar dagen in laten weken door een natte handdoek met een daartoe bestemd ontkalkingsmedicijn en dán begint de vreselijke klus. Kalk is steen en steen is weg te slijpen (of te bikken als het echt dikke lagen zijn) door iets dat harder is dan die steen. Ik heb indertijd huishoudelijke staalwolletjes gebruikt. Als de tegels van een beetje kwaliteit glazuur zijn kunnen ze ertegen.
Het resultaat: als nieuw. Maar je hebt wel een paar dagen zware armen als je ook dit niet "industrieel" aanpakt.
Dat wil zeggen: neem een flinke hoeveelheid staalwol en fiks die vast op een luiwagen (een borstel met zachte haren aan een steel). Dan kan je meer kracht zetten.
Een boormachiene met een slijper en sterk schuurpapier gebruiken kan wie weet ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een doodgewone stoomreiniger kun je het er zo af krijgen
heb je die geen dan kun je die ook voor een paar euro huren bij een verhuurbedrijf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bronwater nemen waar geen kalk meer inzit.Of op de kaart opzoeken waar in Nederland het minste kalk in het water zit.2e optie is, alles te vernieuwen in de badkamer.Er bestaat ook zoiets als glazuurmoeheid.En dat kan het in uw geval zijn.Van al dat geboen is die totale laag versleten.En de lekkage natuurlijk repareren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik ook, ik heb het weg gehaald met een heel fijn nagelvijltje. Wel heel voorzichtig, anders beschadig je de boel.