Wat te doen als je kind een kaars in je vaatwasser gedaan heeft? en deze nu niet meer werkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kaars of de vaatwasser? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D

Antwoorden (11)

Laat die een paar dagen staan drogen, die doet het dan wel weer, zeker weten.. Maar heb geduld, overal moet het water uit het lontje verdampt zijn, anders brandt hij niet, maar heb geduld alles komt goed... En straf je kind niet, die wist het niet en wellicht was die kaars wel wat vies, dus die heeft je "geholpen"...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uh... Ergens denk ik niet dat het erom gaat dat de *kaars* niet meer werkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gedachte had ik ook, ik moest wel lachen + voor de kaars
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik vond de tegendraadse insteek van XiniX ook wel grappig.
Cryofiel
14 jaar geleden
Taalkundig gezien zegt de vraagsteller inderdaad dat de *kaars* niet meer werkt. XiniX heeft dus inderdaad de vraag beantwoord!
AWM
14 jaar geleden
Van die kaars is toch niets meer over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad het juiste antwoord als je het taalkundig bekijkt...
Ik zou nog een +1 willen geven voor het lachen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: dat ligt er natuurlijk aan hoe warm de vaatwasser is geweest en hoe snel de persoon erachter kwam.
Het blijft echter leuk, deze opmerking van Xinix, dat moet je toch toegeven... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik lach me een aap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gna!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is leuk+
Ik weet niet hoe de vaatwasser eruit ziet, maar als heel de binnenkant onder het kaarsvet zit, is het nog maar de vraag of hij het uberhaupt ooit nog wel weer een keer gaat doen.

En anders een monteur bellen misschien? Ik denk niet dat je er op zondag eentje te pakken krijgt, maar je zou morgen eens naar de verkoper kunnen stappen.

Vanavond wordt het afwassen, ben ik bang..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het nog even aanzien, en als die dan nog niet werkt even een monteur na laten kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er dan mis met die monteur? Het ging toch om de afwasmachine en niet om een monteur? Je maakt het onnodig ingewikkeld koolmeesje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Peter. Mensen weten inderdaad het verschil niet tussen 'na' en 'naar'... Het was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zo zeg ik het zelf ook altijd en dan schrijf ik het automatisch ook zo :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je ik begrijp je antwoord zo ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid. De - is ook niet van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke dankje Dounja, ik geloof je.
Onder in je vaatwasser (buiten het zicht) zitten slangetjes die verbonden zijn met druksensoren. Aan de hand daarvan wordt o.a. geregeld hoe de watertoevoer, verwarming en pomp worden gebruikt. Als er kaarsvet in die slangetjes zit, dan kun je het schudden. Voor de handige knutselaar zijn ze echter wel te reinigen, maar daarvoor moet de boel uit elkaar.
AWM
14 jaar geleden
Je kunt kaarsvet verwijderen met een haarföhn op z'n warmste stand zetten, het kaarsvet wordt hierdoor weer vloeibaar. Dan deppen met een keukenrol dan krijg je geen krassen.
Als de leidingen van de vaatwasser ook vol met kaarsvet zitten, dan is er maar weinig aan te doen. Morgen even een monteur bellen en hopen dat hij de vaatwasser weer aan de gang krijgt.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermoedelijk is de afvoer slang binnen in de machine verstopt . die zal verwisseld moeten worden.
Aangezien dit waarschijnlijk een reparatie klus is een monteur bellen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer dit eens:

Ga als volgt te werk:

* 1 kopje soda oplossen in heet water;
* Dit op de zeef in de machine gieten;
* Er zoveel water in de machine bij gieten totdat de gehele zeef onder water staat;
* Dit enkele uren laten staan;
* Daarna een lege machine met een hoge temparatuur draaien.

met geluk lost het kaarsvet wat op en doet hij het weer

Toegevoegd na 25 minuten:
Persoonlijk zou ik ook eens proberen kokend water in de machine te gooien (een litertje ofzo), dan smelt het kaarsvet zeker. Dan gewoon na 10 min oid de machine aanzetten (dan zal hij wel gaan afpompen). Maar doe dit alleen als laatste redmiddel, kokend water kan natuurlijk te heet zijn en de machine juist helemaal kapot maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe kaars kopen.

Toegevoegd na 42 seconden:
Geintje :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kind op het matje roepen en uitleggen dat zoiets niet kan. Laat hem/haar de afwas doen of iig, helpen ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit probleem is heel actueel bij mij.
Ongeveer een half jaar geleden overkwam dit mij ook.
Door er veelvuldig tientallen liters kokend water doorheen te laten lopen, kwam er wel kaarsvet naar boven drijven, maar het water werd niet weggepompt.
Aangezien het een vrij nieuwe vaatwasser betrof, liet ik er een bevriende monteur naar kijken, die enkele dure onderdelen verving. De vaatwasser heeft het met tussenpozen enkele keren gedaan, daarna kreeg de verstopping weer de overhand en moest het geheel weer uit elkaar.
Uiteindelijk kostte het -afgezien van alle ellende en ongemak- verdeeld over een half jaar- meer dan €300.- aan nieuwe onderdelen en montage, dus het was een wijs, maar te laat genomen besluit om het hierbij te laten en over te gaan tot de aanschaf van een nieuwe.
Deze week wordt het bezorgd. Hoera!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ellende...
heet water?